Nochey: ‘Wat de boer niet kent…’

H2R+ kreeg de vraag van Nochey om mee te denken over de branding en het positioneren van een wel heel ‘verrassend’ product in Nederland: voedsel ontwikkelt op basis van insecten. Hoewel algemeen wordt erkend dat het eten van insecten veel voordelen heeft ten opzichte van het eten van traditioneel vlees, griezelen vele Nederlanders nog bij de gedachte aan een sprinkhaan of meelworm in hun gerecht. Terwijl dit voor 85% van de wereldbevolking al heel gewoon is.

 

H2R+ onderzocht wat de acceptatie van de consumenten t.o.v. voedingsproducten op basis van insecten is. Dit is gebeurd in samenwerking met studenten van Hogeschool Windesheim in Zwolle. Er werden consumentenpanels georganiseerd en studenten gingen de straat op. Het hele proces werd op video vastgelegd. De Universiteit Wageningen doet nader onderzoek naar de voedingswaarden van de producten en de invloed hiervan op ons lichaam. Vanuit de resultaten uit deze onderzoeken heeft H2R+ een smakelijk strategisch communicatieplan ontwikkelt van waaruit de merkpositionering in een vervolgfase in diverse uitingen wordt uitgezet. Wordt vervolgd.

 

 


< ga terug

+ lees alle items in nieuw