Hoe zorg je dat inwoners uit de stad bekend worden met lokale streekproducten van boeren en tuinders uit de regio?
Door voor deze lokale streekproducten een merk te ontwikkelen en ervoor te zorgen dat consumenten deze lokale producten makkelijk zien en kunnen kopen.
H2R+ is eerst onderzoek gaan doen en van hieruit zijn er stappen gemaakt. Zo zijn we samen met de boeren en tuinders en een aantal supermarkten om tafel gaan zitten. Met resultaat! De lokale producten hebben nu schapruimte en ruime aandacht in de supermarkten. Zo belanden de verse streekproducten heel makkelijk in het boodschappenwagentje van de lokale inwoners.
Wij hebben een communicatiestrategie (concept) en een merkidentiteit (naam en beeldmerk) ontwikkeld: Van Onze Grond. We zijn gestart met een kick-off waarbij de wethouder de lancering bij de supermarkt heeft verzorgd. Wat heeft gezorgd voor veel media-aandacht. Daarnaast hebben we alle communicatiemiddelen ontworpen en uitgerold. Van verpakking en displaymateriaal tot narrow casting in de supermarkten. Continue zichtbaar zijn, versterkt het merk met de consument en zorgt dat de lokale inwoners nu weten wat Van Onze Grond is en worden deze producten graag gekocht.
‘De lokale producten hebben nu schapruimte en zijn makkelijk te verkrijgen in de supermarkten.’